.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری چهارمین همایش مشاهیر و مفاخر مازندران

دبیر ستاد بنیاد مشاهیر و مفاخر استان مازندران گفت: چهارمین همایش بزرگ مشاهیر و مفاخر استان مازندران در اسفندماه سال جاری در بابلسر برگزار میگردد.

به گزارش خبرنگارشمال نیوز ازبابل، هرمز اردشیری دبیر ستاد بنیاد مشاهیر و مفاخر استان مازندران اظهارداشت : چهارمین همایش بزرگ مشاهیر و مفاخر استان مازندران درتاریخ 6 اسفندماه سال جاری در متل بانک ملی بابلسر برگزار می شود.

وی بیان داشت :ستاد مشاهیر و مفاخر استان از سال 82 تشکیل گردیده که تاکنون 3 همایش ملی را در سطح کشور برگزار و در همین راستا از 70 چهره برجسته مازندرانی سراسر دنیا شناسائی و از آنان طی مراسم باشکوهی با حضور مسئولین کشوری و استانی تجلیل بعمل آمده است .

وی افزود: درسال جاری هم تعداد 16 نفر ازچهره های برجسته استان در رشته های مختلف نیز شناسایی و درتاریخ 6 اسفند ماه سال جاری با حضور دکتر حسینی وزیر ارشاد اسلامی تجلیل به عمل خواهد آمد.

اردشیری تصریح کرد:دراین همایش دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،حجت السلام سلیمانی نماینده مقام معظم رهبری دراستان سیستان و بلوجستان ، دکترخاوری مدیر عامل بانک ملی ایران و مهندس طاهائی استاندار مازندران سخنرانان این همایش بزرگ مشاهیر و مفاخر میباشند.

دبیر همایش افزود :سند بنیاد مشاهیر ومفاخر استان توسط اساتید دانشگاهی طراحی شده وقراراست درقالب بحث فرهنگی وبانگ اطلاعاتی ازسوابق وزندگی نامه چهره های برجسته که معرفی می شوند درقالب کتاب تدوین نمائیم.

اردشیری درادامه افزود :همه ساله چهرهای برجسته گمنام شناسائی و از آنان تجلیل بعمل خواهد آمد.

دکتر عباد اسدی رئیس سازمان ملی جوانان مازندران و مشاور استاندار مازندران نیز افزود: مشاهیر و مفاخرهای زیادی در سطح کشور هستند که اهل مازندران میباشند و کارهای بزرگی درسطح بین المللی انجام میدهند و کسی انان را نمی شناسند و وظیفه ما در ستاد مشاهیر و مفاخر استان این است آنان را شناسائی و به جامعه به خصوص قشر جوان معرفی نماییم .

مشاور استاندار در امور جوانان افزود:برای ایجاد یک ارتباط درست بانسل جوان و مشاهیر این حرکت را انجام دادیم تا ارتباط بهتری باجوانان برقرار نماییم.

وی تصریح کرد : 5 سال است که این ستاد شروع به فعا لیت نموده است و برای اولین بار درطول سالهای انقلاب الگوی جوانان را در کنار مشاهیر قراربدهیم تااین جوانان بتوانند بصورت چهره به چهره درکنارهمدیگر قراربگیرند.

اسدی بیان داشت :با این کار هم جامعه را هدفمند می کنیم و همین اینکه یک نیاز اساسی را که بین مشاهیر و نخبگان برآورده می کنیم.

وی گفت : ما هرچه برای جوانان هزینه کنیم بعنوان سرمایه های اساسی باقی خواهد ماند و برای نسل آینده جوانان بایستی تحولات بیشتر ی بوجود آوریم .

مشاور استاندار تصریح کرد: در گزینش مشاهیر و مفاخر نگارش سیاسی وجود نداشته بلکه صرفا این عزیزان باتلاش خودشان این رتبه ها ی بزرگ را کسب و انتخاب شدند.

مهدی پور معاونت فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان مازندران نیز افزود:استان مازندران از استانهائی است که درگذشته درجنبه ها ی مختلف انسانهای بسیار توانمند وجودداشته و اکنون نیز در تمام زمینه ها نخبه هائی وجودارند که بایستی شناسائی شوند.

معاونت فرهنگی ارشاد اسلامی استان افزود :باتوجه به اینکه سه همایش بزرگ مشاهیر ومفاخر راانجام دادیم خوشبختانه کسی اعتراضی درزمینه گزینش افراد مفاخر بوجود نیاورده که خود این سلامت کارستاد میباشد.

مهدی پور تصریح کرد: درانتخاب 16 نفر از عزیزان مشاهیر و مفاخر استان سعی شده ازتمام پتانسیلها ازجمله از اساتید دانشگاهها و استفاده شود .
وی بیان داشت :یکی از مهمترین دغدغه اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان این بود که افرادی که مشهور و نیاز به معرفی ندارند زیاد معرفی نشوند بلکه از افراد گمنام شناسایی و معرفی شوند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 بهمن 1388
فدايي مازندراني بزرگ ترين شاعر عاشورايي تاريخ ادبيات مازندران
را فراموش كرديد
arezou 17 ارديبهشت 1391
سلام،ببخشیدما یک سری بجه های استان مازندران در دانشگاه خودمون(صنعتی امیرکبیر تهران) دور هم جمع شدیم می خواهیم غرفه ای رو تو نمایشگاه شهر من فرهنگ من به استان خودمون اختصاص بدیم برای همین به اطلاعاتی درباره ی مشاهیرو مفاخر احتیاج داریم .اگه می شه تو این زمینه به ما کمک کنید!ممنون!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.